Quantcast
Friday, August 19th, 2011 at 6:12 pm  |  54 responses

Photos: NBA 2K12

Unleash the legends.

With or without the real NBA season, NBA 2K12 will be in stores October 4th. Built off the success of The Jordan Challenge from 2K11, the game’s developers have added NBA’s Greatest mode, paying tribute to 15 of the most influential and game-defining players in the history of the NBA. Painstakingly re-created, the players, teams, and, even the presentation elements were built with no detail left behind. Above is a slideshow of the 15 players 2K sports chose for its newest game mode. Be sure to check SLAMonline in the coming weeks for more coverage of NBA 2K12.

  • Add a Comment
  • Share
  • RSS

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

  • LA Huey

    I saw Dream! I saw Penny! I’m definitely getting it now.

  • ZE35

    I want Charles Barkley

  • @DEKNOW

    LOL! DITTO! It’s sad with all those legends I’m picking it up for Penny in his prime! Favorite player ever! lol

  • http://www.bulls.com Enigmatic

    Hell yeah!
    That mid-90’s Orlando Magic team with Shaq, Penny, Dennis Scott, Nick Anderson and Horace Grant is my favorite non-Chicago Bulls squad of all time.
    I always cop the latest NBA 2K but this one will be extra sweet since NBA Live ’96 was probably the last time I could play as that team.

  • matt

    wooooow what about Reggie miller

  • AMPduppp

    This game is lookin soooo nice, though I’m not sure how I feel about Zombie-Bird….

  • http://www.yomamajokes.com LilKDub503

    This may be enough reason to pick up a PS3 (360 can go somewhere) and get the game. But I won’t, because I got college and stuff.

  • Allenp

    My wife will be angry. Too bad.

  • the bugg

    charles barkley better be on hakeems rockets team of dr js philli team or im gonna be pissssssed

  • jufu

    where da eff is penny!?

  • http://thetroyblog.com Teddy-the-Bear

    This looks inzane.

  • SMIK

    #1 PENNY! 94 to 96 Orlando Magic FTFW. Penny was the greatest team player with tremendous talent, it kills me to this day he could never overcome his injury’s. he was HOF bound

  • http://azmaniandevil.tumblr.com Azhar

    I agree! I am quite let down by not seeing Sir Charles there…it would’ve been fun to get a rebound go coast to coast and jam it in some unsuspecting fools face.

  • http://bassbesteck.wordpress.com Bassbesteck

    problem is, that Chuck and Reggie both are not in the NBRPA and therefore not part of their licensing package.

  • Big M.D.W

    i wanna put bill russel, wilt chamberlin, magic johnsen, larry bird and dr. j in tha same lineup

  • http://slamonline.com Polow Da Jon

    They even got the Mailman’s bald spot!!! I cant wait to play as Pippen circa 96!

  • http://dskjfl.com Jukai
  • http://slamonline.com Tae

    Once again, no Reggie, no Charles. That 97 Lakers squad gonna be tight too. But 94 Orlando Shaq>>>97 Lakers Shaq. n im a Lakers fan

  • http://hoopism.com airs

    lovin the karl malone pic, haha

  • http://www.slamonline.com Slick Ric

    they gonna have penny on there. YES!, they should create the shoes those guys actually wore but I maybe a little meticulous.

  • http://slamonline BossTerry

    David Robinson, Reggie Miller,Richmond, Coleman, Kenny Anderson, Strickland, Spreewell, Van Exal, Laetttner, Shawn Bradley, Bol, Mutumbo,Webber,Maurisan, Tim Hardaway, Mullen, Marjle, Rice, Harold Minor, Vin Baker, etc,etc… C’mon 2k, I want ALL of the 90s greats, and above average players..

  • http://slamonline BossTerry

    ^ Bryant Reeves. =)

  • http://dskjfl.com Jukai

    … Harold Minor was a 90s great???
    …. Shawn BRADLEY was a 90s great?

  • http://slamonline BossTerry

    Minor had the dunks (not much more) And Bradley was on the recieving end of most dunks making some GREAT posters.

  • ai come back

    wait so pennys not in the legends thing but hes in the game rite???cuz i was like the other ugy where the hell is penny >?

  • http://slamonline BossTerry

    Picture number 7.. Thats penny getting dunked on by Ewing.

  • http://Slamonline nbk

    Every legend has thier whole roster plus a challenege team. For example the 94-95 Knicks (Patrick Ewing) Challenge team is the 1994-95 Orlando Magic.

  • http://www.yomamajokes.com LilKDub503

    2K doesn’t have unlimited resources, the game is $60, and you have to pay the developers, the stores, the animation guys, the players a little bit for their likeness…I mean, sure we want all these guys in the game that aren’t in the NBRPA, but that just isn’t happening. Hall of Famers know they can get paid even more. That’s why we never saw Jordan in any games unless he was featured and on the cover.

  • Jono

    Those generic no-brand shoes piss me off bad.

  • WuTangSlanguage

    Sooo is Scotties team the ones WITHOUT Jordan or with ;)

  • HEARTof IOWA

    Wow…Unbelievable..Can’t believe DOMINIWUE WILIKINS is getting snubbed in a video game…First the NBA and now 2K…SAD SAD DAY IT IS…

  • HEARTof IOWA

    *Dominique

  • http://slamonline.com Ugh

    Magic Johnson looks a whole bunch like Aaron Brooks in those photos.

  • http://www.acb.com A l a n

    Here is the complete list of games and players: http://www.hoopsgaming.com/showthread.php?t=11080
    There will be some extra teams like 90-91 Warriors, 01-02 Kings, 76-77 76ers (with Joe Bryant too!!) a rookie Duncan, Petrovic, Maravich… awesome game definitely. Even a game in black and white, can wait!!!

  • http://dskjfl.com Jukai

    Awesome link, Alan.
    A lot of those matchups could be way, way better.

  • http://slamonline.com Tae

    All i know is 2K better fix those shoes. I’ve been waiting for a large variety of shoes for years n every year they it doesnt happen. If Live could have over 100 shoes i know 2K can do it

  • ai come back

    magic johnson at least looks like magic johnson i feel like larrybird’s face is just dropping…..

  • http://slamonline.com Ugh

    If you’re complaining about the pretend shoes pretend people are wearing in a pretend basketball game you need to get out of the house more, dudes.

  • ab40

    wasn’t nique in 2k10? stop crying. And chuck played with dr J but not on their championship winning team which was awesome and had moses malone. plus bossterry only robinson is a great the rest of those players are not.

  • http://slamonline.com Tae

    @Ugh i get out of tha house….dude. Its something called authenticity. Would u wanna see Jordan in a pair of adidas? I thought not

  • http://slamonline.com Ugh

    @Tae – IDGAF if Jordan’s wearing Kleenex boxes on his feet and a Rick James wig on his head. If I were to be worried about the authenticity of a basketball computer game I’d be worried about how authentic the AI is on breaking out of my full court press and how likely the Jordan simulacra would be at passing in money time.
    I love the game not the fashion accessories. Guh.

  • http://slamonline.com Tae

    @Ugh lol @ tha kleenex boxes. I hear u thou. Im big on gameplay and AI too, not just tha players gear. Im just sayin it adds more to it along with tha gameplay and AI

  • Showtime

    Ok so we have the 01-02 kings but no Philly 01-02, Thats when iverson was scoring and average of 33 points and abusing people at will. but i guess who wants to play with eric snow, aron mykie & Matt Gigier. Oh well

  • LA Huey

    I hear you, 2K should just toss in an ’01-02 Iverson.

  • http://slamonline.com Allenp

    ^AWESOME

  • http://sports.yahoo.com/nba/blog/ball_dont_lie/post/Video-Don-t-tell-Kobe-Bryant-what-he-can-t-do?urn=nba-233572 nbk

    You can edit Iverson, you can edit anyone. Just make Iverson 99 Speed and 99 quickness (and a few other small tweeks), and change his age to 25. then you have 01-02 Allen Iverson.

  • LA Huey

    ^I understand can create Penny, Barkley, Dream, and other 90s legends I was raised on but I’d rather 2K handle that. Then, I could spend more of my time playing the actual game or creating a Monstars squad led by Jimmy Dolan from “The Air Up There”. =)

  • http://sports.yahoo.com/nba/blog/ball_dont_lie/post/Video-Don-t-tell-Kobe-Bryant-what-he-can-t-do?urn=nba-233572 nbk

    HAHAHA LMAO!! — I used to create Kyle Watson from Above the Rim and Stacey Patton from Eddie. — But Iverson is quite easy, and their is some roster downloads you can get online where people went through all the trouble for you.

  • http://dskjfl.com Jukai

    NBK: Roster downloads generally suck. The game is pretty limited in character creation.

  • http://slamonline.com Tae

    @Nbk i bet u had Kyle’s handles on 98 didnt u? Lol cus in tha movie he had those handles…except when he played robo cop lol

  • http://sports.yahoo.com/nba/blog/ball_dont_lie/post/Video-Don-t-tell-Kobe-Bryant-what-he-can-t-do?urn=nba-233572 nbk

    Jukai – I downloaded Rosters in 2k11 that are almost identical to the Legends roster that will be in 2k12 (except the person created Reggie and Chuck) — And he did a real good job, even on the likeness of most of them. Not really of making Charles look like CHarles though, but everyone else was very good. (Reggie Miller was overrated)

  • hillbilly

    @ugh Personally, I couldn’t care less about the shoes. As long as they get the Jehri curl drip animation right on Michael Cage & AC Green, we’re good to go.

  • Curtis

    PENNY!! lovin’ that i’m not alone on that. i’ve waiting not-so-patiently for him to finally be added. here’s hoping that you can actually take the classic teams online against your friends this time. that’s the major bunk part of 2k11. what’s the point in having payton/kemp’s sonics if you can’t play with them against your boy in nebraska??

  • GEORGE LEWIS

    remember i rider number #34 he throws inbonds no look pass he played for the wovles he was a great player he should be apart of 2k12

Advertisement